Thursday, August 19, 2010

Cara nak dapatkan earning dari nuffnang..

first nak cakap terima kasih kepada blogger terhebat! dini sebab entry dia dah buat aku sedar aku ni asyik nak orang suap ajer..tak tahu berusaha langsung =.=" hehehe :D

ini ialah cara-cara yang telah aku jumpa setelah google mengenai nuffnang..terima kasih kepada blog ini kerana menyumbangkan cara-cara yang senang aku faham ;p

1.First sekali korang kena tau ape tu glitterati member.glitterati ni korang perlu tau korang tak boleh sesekali letak rival iklan macam advertlets dan catcheye ni dalam blog korang.Maksudnya disini digelar "glitterati" apabila blog korang tidak boleh menyertai sebarang program pengiklanan dari mana-mana rangkaian pengiklan dari Asia Timur Selatan.Kerana mereka adalah pesaing terdekat dengan nuffnang so jangan la korang suka ati jer.Status glitterati mungkin hilang jika nuffnang tidak dapat mengesan iklan Nuffnang pada mana-mana blog anda (contohnya jika blog korang tidak dibuka kepada pihak awam, telah digantung, atau jika sistem blog korang tergendala ), atau jika mana-mana blog korang tidak menerima pengunjung buat tempoh masa yang lama.

2.Kedua adalah traffik.Traffik ni sangat penting untuk semua termasuk aku dan blogger lain.Cara untuk mendapatkan traffik yang tinggi korang kena rajin masuk blog orang lain dan tinggalkan la komen walaupun sedikit.Korang kena ingat bila korang tinggalkan link korang dalam blog orang lain ini akan dapat membolehkan korang dapat traffik yang tinggi.Tinggalkan la di chat box atau kotak komen pemilik blog tersebut.bila bukak blog orang, klik lah iklan diorang tanda terima kasih bagi ilmu. Dan jangan lupa tinggalkan link korang kat pemilik blog tu.

3.Letak iklan korang pada tempat yang bagus seperti di atas bahagian post atau bawah post dan sidebar.Bila status korang glitterati member lebih banyak korang akan dapat duit bila korang letak kesemuanya sekali dalam blog korang seperti Leaderboard, Rectangle dan Skyscraper.Setiap nilai iklan ini adalah berbeza so letak la sume sekali tak rugi pun korang cuba.Nilai iklan yang selalu aku dapat dalam setiap 1 iklan dalam RM0.25 hingga 0.50 banyak la dari advertlets.

4.Sila la update hari-hari blog korang.Kerana dengan cara korang update setiap hari.kerana nuffnang akan bagi iklan kepada blog yang selalu di update saja.Update blog korang setiap hari juga boleh tingkatkan traffik korang serta rank korang untuk google.

5.Innit ni ape?Ha innit ni tempat korang ping la blog korang dan bagitau kat orang lain korang buat post terbaru.Kat innit juga korang boleh masuk ke chat box.Cara ini juga korang boleh sekali gus promote blog korang dan suruh orang nang.hehehe.Jangan danged sudah.

6.Untuk mendapatkan earning dari nuffnang juga korang kena ingat korang mesti dapatkan ber ip address dari asia saja.Kalau orang selain asia yang klik iklan korang,korang takkan dapat satu ape pun.Kalau boleh korang kena cari la orang yang datang dari malaysia

7.Setiap kali post korang guna la pingmyblog.com ni.Ini memudahkan crawler google ni mencari post terbaru korang.

8.Buat banyak blog jangan fokus pada 1 blog saja korang takkan dapat duit yang banyak.

23 comments:

najihah sahami said...

thanx syue cz kongsi info menarik tertarik nih..hehehe

Unknown said...

hehe..sme2 ;p

Unknown said...

rajin kau rujuk blog2 orang ya.. aku dah malas nak jaga nang aku pasal tak tau nak letak kod dia kat mana.. hahaha.. letak punya letak tak jadi jugak.. jadi aku biarkan..

Unknown said...

nuff k0 da dpt bpe ritu?

Unknown said...

75 sen gak kot.. hahaha.. x gerak dari tahun lepas tu..

Unknown said...

taruk la blik kat bl0g..ak akn rjin klik nuff k0..haha!

Unknown said...

aku x reti nak letak kat kod html aku tu.. yang dulu punya senang la.. siap boleh letak innit lagi.. skunk ape pon x de.. tp nuffnang still link dengan aku.. hahaha..

Unknown said...

bek k0 tgk blik nuff k0..ak ritu ta reti gak..hehe..tp skunk nuff da taruk tut0rial yg baru..lg senang phm meyh..heeee ~

Unknown said...

hahah.. nnt la kalo aku rajin.. heheh.. kau dah dapat berapa dah?

Unknown said...

mne naik ag duet nye..still 75sen..lol~ hahaha!!

afro said...

waa... bagus nih.. tapi nk wat banyak2 blog tak larat la.. huhu..

Unknown said...

mulekan dgn 1 bl0g dlu..hehehe :)

usaha tangga kejayaan..yeah!!!

Unknown said...

tunggu.. tunggu aku tekan sekali.. aku tekan sbab aku slalu tgk blog kau.. eh.. isi blog kau..

Unknown said...

nk tekan k0 jugak!

Unknown said...

apa maksud kau nak tekan aku?

Unknown said...

len mcm jek ayt ak kn..haha..nk tkan nuff k0~

Anonymous said...

Thanks for this good collection of comment forms. There are some great ideas for the next redesign.

ladymiss said...

yeay nak buat belog lagi satu.hehe

[sutera kasih] said...

thanks for the info..sgt membantu :]

farah said...

camne nak dapatkan follower yang banyak?

Unknown said...

farah : rjin2 la blogwalkin :)

farhan said...

nice info......mcm mana nak mula dpt earnings.brapa klik baru leh dpt.rm0.00 je..bosan btul...analytics tu apa pulak...knapa makin turun pulak..

Ciktie said...

oooo...camtu ya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...