Monday, January 31, 2011

Assalamualaikum UiTM [part 2]




[Part 1]


kisah malam pertama..

petang ahad aku sampai kat kolej uitm puncak perdana shah alam..kolej cantik! tak dinafikan..selesa..SEJUK!

lepas salam mak, ayah, abang, kaknyah and kiss Harraz aku pun melambai-lambai tangan kat diorang..dah lama tak ditinggalkan sorang-sorang..dulu setakat rumah sewa jek..hari-hari boleh balik rumah..haha! sekarang kat shah alam..nak balik Ipoh hari-hari? kerja gila la tuh..

naik bilik ada sorang awek dalam rumah..owh! lupa nak bagitaw..kolej uitm puncak perdana bukan bilik tapi apartment..satu apartment ada 3bilik..2 bilik untuk 2 orang..1 bilik untuk 4 orang..aku dapat 1 bilik 2 orang lengkap meja study..tapi harga semua lain-lain..hehehe..aku punya mahal sikit..bukan aku pilih tapi pihak kolej yang kasi :D

ok..cerita pasal minah ni..nama dia Fatihah..aku panggil Tehah..sebaya aku tapi dia dah sem 3..awek kelantan..bertegur sapa macam tu jek then aku tanya dia..

"kat sini ada internet tak?"

rupa-rupanya dia pun tak tahu..dia baru masuk..before ni duduk rumah sewa..hehehe..sokay lah! aku masuk bilik kemas barang..susun-susun balut-balut lipat-lipat segala then settle..lapar!!! rupa-rupanya awek Kelantan tu tak tidur situ malam tu..duduk lah aku dalam rumah tu sorang-sorang.. T_T

aku lapar..serius lapar..aku pun dengan muka tak malu ketuk pintu bilik jiran sebelah..diorang cakap diorang semua dah makan dah..tapi..ada sorang jek tak makan lagi..kak Ima..hehehe..orang first yang aku bersembang panjang kat uitm tu..thanx kak Ima sebab teman syue makan :) menu first -> nasi goreng kampung + air oren 50sen..hahaha!

balik bilik semangat on laptop..yeay!!! ada dapat detect beberapa wifi..tapi..tapi..tapi..semua 1bar..2bar..dan semua tak dapat connect..wargh!!!! apakah??? KENAPAKAH???? ye! aku tak dapat on9..itulah hakikatnya..sedih!!! merana!!! aku rasa dunia aku gelap gelita tanpa internet..huhuhu..

apa aku buat malam pertama kat kolej? hahaha! aku sangat berterima kasih kat Fahmi Naim sebab secara tak sengaja dia telah copy 1 game kat external yang ditinggalkan di rumah..game apa? HAHAHAHA! plant vs. Zombie..keh3! :D aku main game tu sampai aku meluat tengok zombie-zombie yang bodoh! suka makan pokok aku! grrrrrr :x

malam tu aku tidur sorang-sorang..bukan sahaja dalam bilik..juga dalam rumah tu aku sorang-sorang..apalah nasib..dah la dapat uitm lambat..masuk kolej duduk sorang-sorang..nak makan kena ketuk pintu bilik jiran..haha..malu lak bila aku fikir balik..HAHAHA! kalau malu kebulur la..kan??? :D



aku tidur awal..dalam pukul 10.30pm rasanya aku dah tidur..nasib baik aku lena..sejuk! haha..aku tidur bukak lampu..takut lak sorang-sorang kan..sampai sekarang tidur bukak lampu even rumah tu da de orang..tapi dalam bilik tu aku sorang..wuuu~ seram lak :D

Isnin kelas pukul 5.10pm sampai 8pm..tidur awal pun takde makna sebab bangun awal..then aku blur tak tahu nak buat apa..tapi serius aku cakap..minggu pertama aku kat situ sangat merana..sangat-sangat merana..rasa nak balik..hari-hari Fahmi Naim terpaksa teman aku..and selalu jugak aku fedup cakap nak berhenti..HAHAHA! bodoh nya aku :)))


kelas hari Isnin..hah!!?!?! biar betul!!! ----

to be continue~



* seterusnya -> dalam kelas ada 4 orang jek!! :D

6 comments:

Unknown said...

teruskan dengan perkhabaran anda!!
kasihan, minggu pertama dah merana.. heheh..

tapi ok lah, tido sejuuk.. pepagi boleh layan tido sebab kelas pon mula petang..

aLieF si Muncung ManiS said...

kesian dia duduk sorang2..btw,,comel je kalau girl main game...hahha..jarang jumpa..hye syue..selamat berkenalan..kalau awk rasa bosan dudok bilik awk tu,,dtg la singgah blog alief..mana taw boleh menghilngkan boring awk..kalau boleh follow taw..hehe..thanx--> http://aliefcmoi.blogspot.com/

Unknown said...

jaA : a'a..td0 sejuk gler! hahaha..td0 ptg lena habis :D

alif : lol~ sempat ag pr0m0te blog..hahaha..owrite der! :)

aLieF si Muncung ManiS said...

hahaha..bukan promote la der..nak jadikan blog alief ni peneman awk di kala keboringan..--> http://aliefcmoi.blogspot.com/

Unknown said...

hehe..oke2 :D

aLieF si Muncung ManiS said...

..jgn lupa taw..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...