Thursday, September 23, 2010

Lepas hilang jerawat?



kalau korang dah try tips hilangkan jerawat tu, mesti pastu jerawat korang tinggalkan parut kan? kali ni tips nak hilangkan parut pulak..hehehehe :)

Untuk menghilangkan parut, bahan-bahannya ialah :

bunga raya merah

haaa..tu jek..betul! tak tipu ni..cara-cara dia pulak :

ambil kelopak bunga raya merah then tumbuk sampai hancur..lepas tu sapukan kat parut kat muka korang..biarkan sehingga kering then cuci dengan air bersih..haaa..simple kan? rajin-rajin kan lah buat selalu sampai nampak kesannya oke! hee~

petua ni senang jek..tapi masalah sekarang nak dapatkan bunga raya tu jek yang payah..hehe..kat pasar ada jual tak????


insyaAllah jadi camni..sebelum dan selepas..hehehe :)
selamat mencuba!

10 comments:

AdaNaz87 said...

thank for sharing the info.
nak hilangkan pores camne ek? (:

yuyu said...

bunga raye mrh zman kecik2 bleh la curik jiran sblah punye,pastuh men masak2 tp skrg mmg xde...susah nak cari..

Hashira Yusoff said...

ishh..sies ke ni? syue dah try?

syuE said...

ada : erm..t syue taip len..hehe..

yuyu : haaa..taw takpe!

hashira : erm..blom..ta jmpe bunga raye..haha..

ardinihumaira said...

dni teringin nak muka licin cemtu ;D

syuE said...

tu ta bpe licin tu dni..hahah..

AdaNaz87 said...

i'll be waiting for the next entry, syue. (:

syuE said...

ada : =)

~~ Cik Muda Enny ~~ said...

betul kew mujarab niy??
:)

syuE said...

insyaAllah :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...