Sunday, August 22, 2010

Hey Smokers!!!





Assalamualaikum kepada perokok-perokok tegar sekalian..hehehe..bulan-bulan pose ni pas berbuka confirm-confirm korang sedut rokok kan..WAJIB lah kononnya..ish3..kenapa ye??

sekarang bulan puasa, kenapa tak ambil peluang sekarang ni untuk berhenti merokok? tapi..membebel pun tak guna kalau tiada kesedaran..tahu tak..salah satu cara berhenti merokok ialah berpuasa :)

kat sini ada senarai cara berhenti merokok untuk semua perokok-perokok..tolonglah paham..merokok itu tidak macho langsung..keh3!!


1. BERPUASA - bila puasa..sekurang-kurang nya 13jam kita tidak merokok..boleh jek tahan..kenapa tidak untuk selama-lamanya?

2. BERSUKAN - orang yang suka bersukan ni selalunya menitik beratkan kesihatan diri..apa kata bila rasa nak merokok jek korang buat pumping seribu kali..ada bran??

3. SIBUKKAN DIRI - bila duduk-duduk tade kerja, mulalah tangan gatal raba poket keluar kotak ngan lighter..apa kata kalau tiada kerja, pergilah bercucuk tanam ke, cuci kereta ke, ajak anak main kejar-kejar ke, dan yang paling senang..buat kerja yang tak siap-siap tu..

4. TETAP PENDIRIAN - hari ni kata nak berhenti, tup-tup besok kawan ajak dia on jek..alahai..tetapkan lah pendirian tu cik abang oiii..SAYA TAKNAK MEROKOK! SAYA SUDAH BERHENTI MEROKOK! wow! macho sungguh!

5. PERHATI KOTAK ROKOK LAMA-LAMA - ada gambar ngeri, tragis kan? apa kata korang cuba bayangkan orang yang korang sayang dalam gambar itu..dan penyebabnya adalah ANDA!omG!

6. BAKAR DUIT SERINGGIT - kamu merokok? ia? cuba bakar seringgit..sebatang seringgit kan sekarang..eyh!! mana boleh bakar duit..habis tu..kamu hisap rokok macam mana? makan kah? masakkah? bukankah kamu bakar?? tahu pulak sayang nak bakar seringgit =.="

hehe..apa lagi? jom lah berhenti meroko beramai-ramai..KATAKAN TAKNAK KEPADA ROKOK dan PEROKOK..


*kami kaum WANITA taknak BERSUAMIKAN perokok :D


15 comments:

ardinihumaira said...

mak aiii.. sramnya gambo atas tu...
haaa pada yang merokok.. ingat2lah ye:D

syuE said...

antu p0c0ng landing ats rokok..haha!

Amir Izzat said...

fuh! nasib baik Amir tak isap rokok yg haram jaddah nie..kih3..ha,ayah Amir pun dah berhenti hisap rokok... contohilah ayah saya..kih3

syuE said...

hahaha..contohilah ayah amir :)

kobEj0rdan~ said...

saya nazirul, dan sy tidak merokok:) hee

syuE said...

gud! hehe :)

Ja a B r a i n s t o r m said...

arh.. beli rokok buat habis duit je.. baik la simpan buat beli barang2 yg kita nak.. betul x syue?

syuE said...

haha..btul encik jaA..hehe..

nas said...

tapi kalao perempuan tue merokok cmne? hehe

syuE said...

tebalikkan entry ni..tuju kat pmpuan plak..hehe..

Hakim Az said...

skrg ni merokok bkan kaum adam je, kaum hawa pun tlibat sama. so sama2lah didik adik/anak kita supaya jgn merokok. bak kata pepatah melentur buluh biarlah dari rebungnya.

*pantun yg popular dlm kalangan perokok : ayam berkokok di atas batang, isap rokok mai sebatang.hehe

*jom support anti-merokok

syuE said...

y0sh!

Syukie said...

Salah satu alternetif untuk berhenti merokok :D

http://blackmarket2u.blogspot.com/

syuE said...

taw tape..hik3!

eiyzniey said...

rokok2...
npe la org ske rokok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...