Sunday, August 22, 2010

Tips Kurus | cara kurus paling ideal.



 Assalamualaikum ^^


Source by Google.



AAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! gemuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


korang yang mana-mana obesiti tu apa kata try jugak..hehe..


1. Tetapkan matlamat anda untuk mengurangkan berat badan secara perlahan-lahan. Iaitu penurunan dalam lingkungan 0.5kg ke 1kg dalam seminggu.

2. Ambil makanan dan minuman yang rendah kalori dan mempunyai kandungan nutrien yang tinggi. Kurangkanlah sebanyak 500 kalori sehari untuk tujuan mengurangkan berat badan.

3. Elakkan memakan makanan ringan di antara waktu makan. Sebaliknya, anda boleh gantikan dengan sekeping biskut krim kraker dengan secawan kopi atau teh kurang manis (rendah lemak). Ataupun makan saja buah-buahan sebagai ganti.

4. Makanlah di ruang makan dan bukannya di depan tv.

5. Penuhkan hari anda dengan melakukan aktiviti tertentu bagi mengelakkan daripada asyik teringatkan makanan.

6. Akhir sekali, pastikan anda mendapatkan rehat secukupnya. Contohnya waktu tidur. Tidurlah dalam 6 hingga 8 jam sehari.

Source by Google.


mudah kan?? kalau nak kurus, jangan kasi alasan lah..hehee..



source by Google

tapi kan. yang ni camne pulak ye??? hahahahaha!!!





-

9 comments:

sop said...

good info and nice sharing

syuE said...

owrite! thanx :)

ardinihumaira said...

:D dni makan banyak skang.. habisla baju raya.. hehe... nak kurus tapi suka makan

syuE said...

tape..mkn selagi mahu..haha

syuE said...
This comment has been removed by the author.
Thalhah Amir said...

nk kurus tp cm ssh je. huhu

syuE said...

sng jelaa..jgn mkn nsik ! :))

Thalhah Amir said...

2 yg ssh 2. kalau xjumpa nasik sehari xlena tdo. haha

syuE said...

haaa..nk kurus jgn kasi alasn lah :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...