Friday, September 24, 2010

Menghilangkan Bintik Hitam | Tips


"EEEE..tu apa? banyak nya.."

"eyh! ..itu bintik hitam..(tersipu-sipu jawab).."


hahaha..kalau anda pernah mengalami situasi seperti di atas..takkan nak diam jek tak buat apa-apa..malu lah orang dah tegur kan..hehehe..

takde duit? owhhh~ tak perlukan duit kowt..pergi dapur korek-korek mana yang patut..boleh kan? :D

cara pertama :

Rendamkan sehelai tisu ke dalam dua biji putih telur. Tampalkan tisu tersebut pada tempat yang ditumbuhi bintik-bintik hitam. Setelah kering, tanggalkan. Basuh muka dengan air bersih dan pencuci muka. Lakukan dua kali seminggu. (ini sama fungsi dengan plaster lekat kat hidung tuh..haha..kalau beli macam mahal pulak..so, buat sendiri..haaa..original punya..ngeh3..)

cara kedua :

Lumatkan sehelai daun nangka yang agak tua dengan sedikit air. Sapukan pada muka yang telah dibersihkan. Setelah kering, bersihkan muka dengan menggunakan air suam.

cara ketiga :

Campurkan beras pulut dengan kulit kayu manis. Kemudian goreng tanpa minyak hingga kekuningan. Kisar dan gosokkan pada muka dua kali seminggu. (ini macam scrub laa..rasanya lagi better buat sendiri macam ni dari beli kat kedai..kalau beli kat kedai, dia punya bijik-bijik tu sikit jek..macam tak puas kan nak buat scrub..rasa tak tanggal pape pun kat muka tuh..haha..)


*sebab permintaan..tu pasal buat entry pasal bintik hitam ni..huhu..kepada yang meminta..puas hati tak? :)

*sebenarnya banyak jek cara-cara lain..encik google kan ada..apa kata korang search..kalau nak syue buat jugak boleh ajer..hehehe..

*apa lagi, cubalah sekarang!!!! hehe..GUDLUCK!

6 comments:

Khumaera Ismail said...

nk cube la.. =)

syuE said...

:)

try la!!

ardinihumaira said...

fuhh.. bagus petua ni syue :D

syuE said...

:)

♡ Sutera Kasih ♡ said...

kenapa ekk byk bintik hitam tu?rasa bengang jakk kalo ada huhu slalu main picit jak..mls sgguh haha

syuE said...

kal0 picit t tggl parut lak..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...