Friday, October 15, 2010

Petai.


aku taw la petai busuk, alaa..korang tak makan petai pun korang memang busuk da..keh3! joke!!!

hmm..petai ni orang kaya tak makan sangat, orang-orang miskin cam aku ni makan la petai..orang-orang kampung kan..tapi korang jangan ingat makan petai dapat bau jek ye..makan petai boleh cegah stress!!! yah! sape kuat stress sila makan petai..HAHA!

petai memiliki kandungan gula semula jadi seperti sukrosa, glukosa, fruktosa dengan kombinasi serat yang dapat menghasilkan stamina tenaga..penelitian menunjukkan pengambilan 2 pinggan petai (mati kejang terus) dapat menghasilkan tenaga yang cukup mantap selama 90minit..

bukan tu jek, petai juga dapat menghilangkan senggugut, anemia, tekanan darah tinggi, sembelit dan strok..kandungan tryptophan, sejenis protein yang diubah tubuh menjadi serotonin berupaya membuatkan seseorang yang mengalami depresi menjadi lebih tenang, memperbaiki mood, dan membuat seseorang lebih bahagia.

oleh itu, siapa sekarang tengah senggugut, gaduh ngan pakwe, tension, makan la petai ya..HAHAHAHA!!






ya Allah..sedapnya petai masak sambal..adoiii!! HAHAHA!!

sumber : confirm boleh dipercayai..

5 comments:

ardinihumaira said...

kuss... lemah semangat tengok gambo udang petai tuh.. nak ngap skrin ki je rasanya. pulas telinga syue sebab wat dni ngidam.. pergh! nak 30 pinggan!

alinac lover said...

peh! bagus juga petai ni ek~

Mr feckry said...

lidah boleh keras beb kalu makan 2 pinggan petai

Namaku Asumira said...

whoaaa!
petai memang best!
klau yang petai masak punye lagi best hehe.. yg kaler oren2 tu

syuE said...

dni : gler petai jugak ya?? HAHA!!

alinac : sgt bgus! heee..

feckry : ta pnh try..haha!!

kwn anis : hah??!?!? yg 0ren2 tu? ade ke? ta pnh try..haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...