Friday, October 10, 2014

Late Update. Happy E-day Syue ^^



Assalamualaikum :)

akhirnya aku update. weehuu~ :D


7 Jun 2014 (Merisik)

31 Ogos 2014 (Tunang)






nak cerita pasal tunang jek. lol~

nak prepare tunang. dengar macam simple kan. tapi disebabkan kami gedik, nak hantaran pelamin bagai. jadilah complicated. dan kachingggg kachingggg banyak keluar.

hantaran tak deal berapa nak bagi. sukahati la nak bagi berapa kan. tapi serious saying. sembang pasal hantaran pun bawak gaduh bertinju. BAHAHAHA! so akhirnya aku bagi 19 dia bagi 13. urm kot?? aku dah hilang ingatan.





TEMA TUNANG,

sekali lagi ingin aku katakan. kalau bole diputar balik masa, memang aku taknak warna baju aku tu. HAHAHAHAA! tapi encik tunang ni cakap baju tu cantik. so aku pun beli la. rabak RM200 untuk baju sahaja. plus tudung, veil, jadi lebih lebih lebih la kan. huuuuu T__T

at first niat memang nak warna emerald green. tengah trend kan. hiks. dah survey dah dress emerald green. banyakkkkkk! screenshot merata. tapi harga nangis lah. almost semua RM300 above. bajet RM200 below jek benanya, tunjuk kat encik tunang semua dia tak kenan. hmph! complicated betul. akhirnya pakai la baju pink + hijau. bole imagine? kekekekeke.

tadaaa~ hee :) masa ni stress gila dengan kipas. habis penyek tudung :(



overall budget tunang ni memang unexpected la. hahahaha! bila dah total out secara random, bole buat kahwin dah kot? -..-

bajet memang dalam 5 ke 6k jek. sekali. wahahahaha! aku pun gelak bila tengok total majlis tunang aku. camni la nak cerita. once korang dah start planning and shopping, semua jadi lain. serius!! contoh kan. bajet nak beli hantaran not more than RM1.5k. sekali bila cari barang. semua nak. lari terus budget. kasut saja pun sampai dua. total out RM200++. untuk laki jek. belum untuk perempuan lagi. kasut aku sepasang jek dah RM189. tambah lagi 1 kasut. dah berapa. perehhhh~ 

ini bukan nak budget good-good. tapi ini budget sebab sayang. you nak? ok i beli. HAHAHAHAHA!!

so nasihat aku. bila nak buat preparation nak bertunang tu, bawak-bawak la kawal nafsu. aku taktau la korang camne. tapi aku dengan tunang aku memang gila masa nak tunang ni. tu baru hantaran. belum pelamin, tempat untuk barang hantaran, makanan, and benda-benda kecik yang lain. phewwww~


tapi alhamdulillah. semua dah settle. almost 2months dah jadi tunangan orang. next! planning for our wedding pulak. ikat setahun tapi kalau ada rezeki, dan jodoh sampai awal, awal la aku nikah. huuuu can't wait! :P





discussion. mode serious. :P

dah macam nak bernikah. aku taktau pulak masa tunang ayah kedua belah pihak kena ada akad. hahahaha.




alhamdulillah. jadi tunang anak makcik dah. thank you makcik :))

with ibu am. hehehe :D


left ibu am. right ibu aku.

left, ayah am. right, ayah aku.

with ibu and ayah :)

yeayyy! ni la tunang kita. hihihi. katik katik. bulat bulat. kahkahkah :D

last but not least. again. nak berterima kasih kepada semua yang terlibat. thanks family. kawan-kawan yang sudi datang. husband fana yang sudi jadi jurukamera free. and terima kasih kepada family tunang. maaf kalau ada terkurang. alhamdulillah. alhamdulillah..


p/s - nak story pasal mula-mula bercinta tapi nanti-nanti lah. krooohhh~ kroohhh.


-

6 comments:

Fyda Noh said...

Tahniah syue..
Semoga majlis perkahwinan nanti
juga berjalan lancar

♛ Kerani Sekolah ♛ said...

tahniah syue..takpe la..bukan selalu nak berabis..pk je, brg2 tu blh pkai lama, bkn brg murah k.

Anonymous said...

hehe tahniah da bertunang :)

Unknown said...

hee~ thank u. ^^

Unknown said...

fuyoo syue dah bertunang..hahaha rajin betol..aku pnye blog lame dah xde da..follow yg baru weyh. : Syira New Blog

Unknown said...

Tahniah dik..jaga2 semasa 'darah manis' ni yer...:-)
singgah blog akak jom...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...