Friday, July 08, 2011

Perihal si bulu kening.






“Allah melaknat perempuan-perempuan yang membuat tatu dan yang meminta dibuat tatu pada badannya, perempuan-perempuan yang mencukur alis (bulu kening) atau minta dicukur alisnya dan perempuan-perempuan yang menjarangkan giginya untuk kelihatan cantik iaitu perempuan-perempuan yang merubah ciptaan Allah”. (Riwayat Imam Bukhari dan Muslim dari Abdullah bin Umar r.a.).



"Mengilangkan bulu kening; haram sekalipun dengan permintaan suami kerana larangan keras oleh Rasulullah s.a.w. dalam hadis di atas."


sumber : here :)






saja lah nak taruk sini sebab aku tengok makin lama makin ramai yang buang bulu kening. lupa hukum or buat-buat lupa aku tak tahu lah kan. kalau lupa, aku nak tolong ingatkan jek. kita kan sebagai umat Islam harus ingat mengingati. kalau aku buat salah, ingatkan aku jugak la :)



original kan cantik. lawa peee :D
(kening jek. bukan muka beliau)






* hukum dia dilaknat ALLAH s.w.t weyh! tak takut ke???




-

7 comments:

cucu umie said...

tidak tahulah sekrng nie....tidak perlu nak buang semua tu.. xcntik adlh..

niena shopping2u said...

xyah cukur kening kn.. cntik lgi ori punye

Namee Roslan said...

gulp...

syuE said...

umie : taw takpe! ta cntik kn? hehehe..

niena : setujuuuu :))

namee : errrrr.. ehem ^_^

kyo_9 said...

err..
awak nye kening x lebat boleh la..
kalo yg lebat nau, cukur sket bukan xpe ke? kan ramai artis buat?
bukan ke apa yang artis buat kita patut ikut?
diorang jadi artis pon disebabkan kita gak..
kalo bukan kita yg ikut, sape nk ikut?

majulah artis ntk negara..

sekian,
ayat sarcastic daripada kyo_9

bibi bibo said...

btl3 :)

syuE said...

kyo : ckur ckit tape tp jgn smpai merubh bntuk asl kening. tula yg syue bce.. yg follow artis tu tade plak ustaz tu sertakn.. :)

bibi : btul3.. hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...