Friday, July 01, 2011

salah satu cara nak lupakan ex-boyfriend.




ini entry untuk kawan aku jugak. alaaa.. yang kes putus cinta dulu tuuu..

bila dah putus mesti susah nak lupakan ex kan? al-maklum lah. bercinta bertahun kan. takkan putus hari ni besok dah lupa kan.. impossible. melainkan kau mengalami hilang ingatan. erm. bersyukur lah kalau mengalami kejadian sedemikian rupa. tak payah susah-susah melupuskan kenangan silam. HAHA!

ni tips untuk ex korang yang hati kering. dah putus ajak jadi member, omai omai. hard to say la kan. tapi member aku ni chill orang nya. hari ni dia nangis esok dia akan ketawa berdekah-dekah. haha. hati kering jugak tuhhh..

tips dia buat masa sekarang ni.

1- sama kan dia macam member korang yang lain. bahasa, panggilan, cara percakapan. harus sama. jangan bezakan. tak payah nak panggil nama ke, saya awak ke. annoying! kau takkan rasa dia member kalau kau panggil dia macam tu. euww. muak la weyh!



2- kalau ex korang tu still ada dalam friendlist facebook korang, jangan sesekali usha facebook dia. sumpah aku cakap. kalau korang usha, tambah pulak ada girl dok komen, in relationship dengan orang lain, or apa-apa lagi lah yang berkenaan dengan perempuan lain mesti hati korang akan merana. serius! ni member aku cakap laa.. aku tak pernah putus cinta lagi. tak pernah mengalami nya. oleh itu, sila jangan usha. nak komen status komen jela tapi biarlah status tu muncul kat feed korang. tak payah gatai tangan pergi bukak facebook dia. takde maknanya.



3- gambar kenangan bersama, sila la delete. tak rugi pun. kalau simpan, korang yang rugi. hehe! tak payah taruk harapan lagi. biarlah dia pergi. kalau ada jodoh, bertemu lagi. haaa, dat time snap la pic banyak-banyak. silap hari bulan, pic kawen sekali nyah :D



buang yang keruh, ambil yang jernih. tak semestinya kita putus dengan seseorang tu kita akan benci dia seumur hidup. even nora elena pun dapat maafkan perogol dia, inikan pulak memafkan insan yang melukakn hati kita. biasalah, manusia kan. semua akan melakukan kesilapan.



3 jek tips aku boleh kasi. itu pun kawan aku yang kasi taw la. dia cakap kowt-kowt satu hari nanti aku akan rasa putus cinta. boleh la aku follow tips-tips tu. HAHA!



sekian saja dari aku. assalamualaikum :))




* nikmatnya bercinta dengan manusia tak sehebat nikmat nya bercinta dengan Allah s.w.t. peace yaw!


-

1 comment:

dzulhaq dimin said...

JOm Join Contest ni..=)

http://apakitanakkata.blogspot.com/2011/06/contest-1pencarian-blogger-kreatif-dan.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...