Tuesday, September 20, 2011

Baju Kurung Coklat.

saya ada baju kurung coklat.
kenangan yang saya tidak suka.
kenangan yang boleh buat saya berduka.



saya ada baju kurung coklat.
dibeli oleh insan yang pernah bertakhta di hati.
dibeli oleh insan nun jauh di bandung sana.
pesanan dari buah hati.
haruslah dituruti.



saya ada baju kurung coklat.
saya gantung di almari.
ditelek di bedek setiap hari.
apakah wajar aku memakainya satu hari nanti?



saya ada baju kurung coklat.
diiringi kain batik warna sama.
warna yang tidak gemari.
tapi dibeli oleh kekasih hati.
pada suatu masa dahulu.
cuma aku. cuma aku belum sempat untuk memakainya.
di pagi syawal lalu.


saya ada baju kurung coklat.
disiapkan dengan selendangnya.
sudah disamakan dan dipadankan temanya.
niat hati mahu dirayakan.
tapi terkubur begitu saja.



saya ada baju kurung coklat.
saya akan sarungkan nya.
saya nekad. baju itu kepunyaan saya.
tidak diberi oleh sesiapa.
tidak dihadiahkan oleh sesiapa.
hanya dibeli oleh dia.
tapi tidak diberi.



saya ada baju kurung coklat.
saya akan sarungkan nya.
saya akan sarungkan nya.



baju kurung coklat.



* tengah-tengah pagi memang feel jiwang lara la. aku tak tahu kenapa. HAHA!

-

3 comments:

kura said...

hahaha kurg kasuh syg ni haha

| CIKZEK | said...

hehehe sy xdek bju krung coklat :D

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

akak tengah makan coklat!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...